reklama

Príspevok na dentálnu hygienu pre deti v podaní Všeobecnej zdravotnej poisťovne.

Ako funguje príspevok na dentálnu hygienu pre dieťa od 6 do 18 rokov v podaní Všeobecnej zdravotnej poisťovne...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Začínam "výstrižkom" zo stránky https://www.vszp.sk/vyhody-zlavy/zdravotne-benefity/benefity-stomatologa.html

------------------------------------------------------------------

Ako získam príspevok 

Pred návštevou lekára si vytlačte žiadosť o úhradu príspevku na dentálnu hygienu, ktorú vám v ambulancii stomatológa potvrdia.
U stomatológa zaplatíte plnú úhradu za dentálnu hygienu.
V ambulancii vám vystavia doklad o zaplatení, ktorý spolu s vyplnenou žiadosťou o úhradu príspevku doručíte do ktorejkoľvek pobočky/expozitúry VšZP.
VšZP vám pošle príspevok na dentálnu hygienu pre vaše dieťa na účet alebo adresu, ktorú v žiadosti uvediete.
O príspevok môže rodič/zákonný zástupca dieťaťa požiadať do 3 mesiacov po absolvovaní dentálnej hygieny.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

--------------------------------------------------------------------------------

A teraz poďme na realitu:

- Chystám sa so synom na dentálnu hygienu kvôli strojčeku na zuby. Nemám vytlačenú žiadosť o úhradu príspevku na dentálnu hygienu = Nespĺňam bod 1

- Absolvujem so so synom dentálnu hygienu u človeka vykonávajúceho dentálnu hygienu (asi ho nemôžem definovať ako stomatológa, keďže vykonáva iba dentálnu hygienu). Zaplatím plnú sumu 30 eur a vystavia mi doklad o zaplatení = Spĺňam bod 2

- Prichádzam na pobočku VšZP, s dokladom o zaplatení, kde mi oznámia, že nemám ich potvrdenú žiadosť a musím sa teda vrátiť k "dentálnemu hygienikovi", aby mi ju potvrdil. Žiadosť mi ochotne podá zamestnankyňa VšZP a len tak očkom si všimnem údaje ako rodné číslo, meno a priezvisko, adresa, preventívnu prehliadku vykonal - pečiatka, dentálnu hygienu vykonal - pečiatka, súhlasím so spracovaním osobných údajov a pod. Utekám nazad k "dentálnemu hygienikovi", ktorý mi ju po 20 minútach čakania potvrdí. Keďže vykonal dentálnu hygienu potvrdí mi samozrejme iba časť, že vykonal dentálnu hygienu - veď na tú vastne žiadam príspevok. Ďalšie údaje doplním ja, len sa ako informatik mierne čudujem prečo ich vypĺňam, keď všetky tieto informácie sú už dávno v informačnom systéme VŠZP. Ešte vypĺňam aj súhlas so spracovaním osobných údajov, ktoré už v tom istom informačnom systéme samozrejme sú a nikto odo mňa pred tým žiadny súhlas nechcel, ale dobre - nepodarené európske GDPR . Výsledok = spĺňam bod 1. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Prichádzam späť na pobočku VšZP s vyplnenou žiadosťou, opäť si trošku počkám a vstupujem znova do kancelárie danej sympatickej zamestnankyne VšZP a podávam jej vyplnenú a potvrdenú žiadosť. V tej chvíli spĺňam body 1-3.

Teraz by mala prísť už len časť: VšZP vám pošle príspevok na dentálnu hygienu............ Ale nie. Tu nastáva konflikt. Podľa slov zamestnankyne VšZP nemám vyplnené všetko. Chýba mi pečiatka v sekcii "Preventívna prehliadka". Ale táto podmienka vo vyššie "vystrihnutom výstrižku" nie je. :( Trošku teda nerozumiem, lebo po prvé: ja nežiadam príspevok na preventívnu prehliadku. a po druhé: preventívnu prehliadku môjmu synovu vykonáva pravidelne stomatológ môjho syna, ktorý je vzdialený od dentálneho hygienika XX kilometrov. Po tretie: Zamestnankyňa VšZP má pred sebou počítač a dúfam, že aj prístup do ich informačného systému, v ktorom je zaevidovaný každý výkon stomatológa môjho syna, pretože VšZP mu za tento výkon aj zaplatila. Prečo mám teda ísť za stomatológom XX kilometrov a vrátiť sa späť??? -Aby bolo jasné, na pozadí by ešte na scénu mal vstúpiť revízny lekár, ktorý povie - možno podľa toho či je začiatok alebo koniec mesiaca, alebo možno koľko EUR už schválil resp. zamietol - v akej výške vám teda daný príspevok schvaľuje. Ale to som sa už nedozvedel, pretože ma opantal malý hnev (za čo sa danej zamestnankyni VšZP ospravedlňujem, pretože ona za to skutočne nemôže) a daného revízneho lekára som ušetril práce a tým aj VšZP potenciálnych výdavkov. Proste som žiadosť a bloček pokrčil a jednoducho odišiel. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A možno to je len cieľom všetkých poisťovní zahrať sa na niekoho o "koho sa môžeš oprieť" :). 

Radovan Kulín

Radovan Kulín

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  63x

Zamestnanec v IT Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu